Michael Page Employee Reviews

Showing all 253 reviews
Sort by: Helpfulness | Rating | Date
Aprendizaje
Executive Research (Former Employee) –  Santiago de Chile, Región MetropolitanaMay 2, 2019
Un trabajo de mucho aprendizaje, muy dinamico y muy positivo en todo aspecto.
Pros
buen ambiente laboral
Cons
Selectivos
Was this review helpful?Yes 1No 4Report
Compensation/Benefits
Lingkungan kerj a yang kondusif meningkatkan produktivitas
Pimpinan cabang (Current Employee) –  JakartaMay 1, 2019
Kualifikasi sesuai kemampuan yg sy miliki sesuai dng pekerjaan yg di butuhkan
Pros
Pemikir
Cons
Pelupa
Was this review helpful?Yes 15No 7Report
Compensation/Benefits
muy buen ambiente de trabajo y plan de carrera
Sales Manager (Former Employee) –  Ciudad de México, D. F.April 30, 2019
muy buena empresa para trabajar. tienen planes de carrera y una excelente capacitacion
Was this review helpful?Yes 3NoReport
Expérience très enrichissante
Chargée de Recrutement (Former Employee) –  Paris (75)April 22, 2019
Mes 5 mois en tant que stagiaire chez MP ont été riches en connaissances techniques, commerciales et relationnelles. En plus, l'ambiance au bureau est vraiment cool.
Was this review helpful?Yes 3No 5Report
Environnement stimulant
Manager (Current Employee) –  Île-de-FranceApril 19, 2019
Cadre de travail intéressant et stimulant. Le cabinet propose désormais une grande flexibilité à ses salariés versus il y a quelques années.
Pros
Salaire intéressant / meritocratique
Cons
Pas de participation / intéressement
Was this review helpful?Yes 2No 4Report
Compensation/Benefits
Aprendizaje, compañerismo, muy buen ambiente de trabajo
Responsable de Comunicación (Former Employee) –  MadridApril 16, 2019
Aprendizaje de muchas de las habilidades que he necesitado para mi futuro profesional. Excelente ambiente de trabajo, cercanía con los diferentes niveles de jerarquía.
Pros
Plan de pensiones, tickets restaurante
Cons
Horario exigente
Was this review helpful?Yes 1No 1Report
Chargée de recrutement (Former Employee) –  Neuilly-sur-Seine (92)April 9, 2019
évolution possible mais grosses journée de travail à prévoir pour peu d'avantages
Was this review helpful?Yes 2No 1Report
Recruiter
Recruitee (Former Employee) –  Toronto, ONMarch 28, 2019
Michael Page do not have their clients best interest at heart. They pressure you to sign an offer really quickly, call you 50 times a day when you are at work. They are unprofessional and do not care about anything but their own salary. They are SELFISH. Do not work with them.
Pros
None
Cons
Garbage company
Was this review helpful?Yes 15No 2Report
Horrible place
Loan Officer (Former Employee) –  New York, NYMarch 21, 2019
They post fake jobs. They post positions they don't actually have just to have a pool of candidates when they do have positions like that. Stay away. Then they will duck your emails and calls and act like you're bothering them. Stay away................................
Pros
none
Cons
all of them
Was this review helpful?Yes 44No 5Report
Official response from Michael Page
April 17, 2019

At PageGroup, we are leaders in the recruitment industry and we hold ourselves to high ethical standards. For over four decades, we have been the exemplar of how good business is conducted. Thank you. Richard Vickers, Regional Managing Director.

2.0
Compensation/Benefits
It's improving, but could be better
Concerned Worker (Current Employee) –  New York, NYMarch 20, 2019
As a global brand, Michael Page is strong, but faces a very strong uphill battle in North America. Incredibly high turnover rate is its biggest downfall. Recruiters are sometimes promoted too quickly, based solely on hitting numbers and not experience, while there's an acute stagnation in career progression among the support departments.
Pros
Bagel Mondays
Cons
Stressful performance culture, lack of direction from management
Was this review helpful?Yes 14No 1Report
Consultante (Former Employee) –  Neuilly sur SeineMarch 15, 2019
Politique du chiffre. Mepris total des candidats. Jamais de reponse. Senior discrimines. Employes pressurises. A fuir.
Cons
Souffrance au travail.
Was this review helpful?Yes 27No 2Report
Official response from Michael Page
April 19, 2019

Bonjour,

Merci pour votre commentaire qui malheureusement relate une expérience à l'opposé de celle que nous nous efforçons de proposer à nos candidats comme à nos employés. Si cela vous est possible et afin de mieux comprendre votre situation (votre message fait mention d' "ancien employée" mais votre message laisse penser que vous avez été en contact avec notre cabinet en tant que candidate), nous vous invitons à nous contacter via https://www.pagepersonnel.fr/votre-avis (en indiquant la référence : avis indeed 150319) ou par message privé sur Facebook afin de nous communiquer vos coordonnées.

Nous vous remercions par avance pour votre retour.
L'équipe de Michael Page

ambiente dinámico
Cash Collector (Former Employee) –  Barcelona, Barcelona provinciaMarch 14, 2019
ambiente dinámico con buenas formaciones de orientación al cliente
Was this review helpful?YesNoReport
Compensation/Benefits
Ich mag deine Nase nicht !
Berater (Current Employee) –  BerlinMarch 11, 2019
Im großen und ganzen ein wirklich cooler AG, welcher viel auf private Situationen eingeht und ebenfalls einiges bietet.
Ein tolles Team, spannende Aufgaben.

Leider wird sehr viel hinter dem Rücken geredet und das ist einfach negativ. Zudem entscheidet in Berlin die GF wen sie mag und wen nicht.
Passt die Nase nicht, fliegst du !
Pros
Zentrale Lage, Entwicklung eines guten Netzwerkes
Cons
Schlechte GF, Eine Nummer und kein Mitarbeiter
Was this review helpful?Yes 19No 4Report
Management à revoir
Recruitment Consultant (Former Employee) –  Bruxelles IxellesMarch 1, 2019
Etant un structure à croissance organique rapide au cours des dernières années, les managers de la société ne sont que peu compétents et profitent d'avoir été propulsés à ces positions grâce à la conjoncture actuelle du marché qui se porte très bien
Was this review helpful?Yes 5No 3Report
Totally incompetent
Secretary (Former Employee) –  ScotlandFebruary 14, 2019
Wages not paid, they state 4hr response time to queries. Took 3 days. Local consultant only keen on getting you into a job. Very little help afterwards. They charge clients per hour almost as much as the temp gets paid. Will never work for them again.
Pros
None
Cons
Incompetent
Was this review helpful?Yes 12NoReport
Good place
Accounts Receivable - Collection Assistant (Former Employee) –  Stamford, CTJanuary 18, 2019
As long as you met the goals placed by your department it is overall a great place to work. The people are great to work with. You work hard and you do get rewarded.
Was this review helpful?Yes 3No 4Report
Productive and fast paced
CONSULTANT (Former Employee) –  New York, NYJanuary 15, 2019
A typical day at work starts around 8 am and ends around 5 pm, Learned Insurance accounting. Workplace culture employees may help each other but competitive.
Was this review helpful?Yes 6No 2Report
Compensation/Benefits
Mala gestora: Empresas pensad un poco antes de contratar
Diseño (Former Employee) –  Barcelona, Barcelona provinciaJanuary 14, 2019
No puedo hablar bien de esta empresa ya que sus procesos son siempre iguales. Te llaman una sola vez, para sacarte información, una vez lo tienen, aunque encajes en el perfil no te llaman. Casualidades de la vida, al final acabé entrando en una empresa que ellos me habian descartado. Meses después, me entero que ellos son los que contrataron a un personaje que acabaron echando de la compañía por ser mal profesional, una perdona que insultaba a sus subordinados y que además era falso todo lo que decía en su curriculum. Empresas pensad un poco antes de contratar los servicios se esta gente...
Pros
Aparentan ser lo que no son
Cons
Todo
Was this review helpful?Yes 20No 7Report
Productive
Customer Service (Former Employee) –  Philadelphia, PAJanuary 3, 2019
Michael Page was good at finding the type of work you're looking for. They also gather all information about the job prior to them calling you to see if you're interested. I would definitely refer others to Michael Page temp agency
Was this review helpful?Yes 8No 7Report
Ambiente dinámico y exigente
Facilities and Purchase Coordinator - Argentina (Former Employee) –  Capital Federal, Buenos AiresDecember 27, 2018
Una organización cuya cultura fomenta las buenas relaciones interpersonales,
Un día típico iniciado entre las 8 y las 9 de la mañana, con desafíos nuevos todos los días,
Aprendí de la gestión del tiempo, el trato políticamente correcto con el cliente interno
Mi superior, Director financiero regional, un gran profesional y ser humano siempre dispuesto a ayudar
Was this review helpful?Yes 4No 5Report
Claimed Profile

Ask a question about working or interviewing at Michael Page. Our community is ready to answer.

Ask a Question

3.5